16 February 2014

The Early "Success" Story

Δεν ξέρω, ούτε καν θυμάμαι που πρωτοείδα τον όρο "Early Access" σε κάποιο παιχνίδι PC...
Αυτό που ξέρω σιρυογα είναι ότι τ τελευταία χρόνια πλημμυρίζει τις βιβλιοθήκες της Steam.



Ας δούμε όμ τι είναι το Early Access:

" Η πρόωρη πρόσβαση, alphafunding, ή οι πληρωμένες-άλφα εκδόσεις, είναι ένα μοντέλο χρηματοδότησης στη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών, με την οποία οι καταναλωτές μπορούν να πληρώσουν για ένα παιχνίδι στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης του και να αποκτήσουν πρόσβαση σε playable, αλλά ημιτελή έκδοση του παιχνιδιού, ενώ ο δημιουργός του παιχνιδιού τίθεται σε θέση να χρησιμοποιήσει αυτά τα κεφάλαια για να συνεχίσει τις εργασίες σχετικά με το παιχνίδι. Εκείνοι που πληρώνουν για να συμμετάσχουν, συνήθως βοηθούν τον εντοπισμό σφαλμάτων του παιχνιδιού, παρέχουν ανατροφοδότηση και προτάσεις, και μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ειδικά "υλικά" μετά την απελευθέρωση του παιχνιδιού. Η προσέγγιση Early Access, είναι ένας συνηθισμένος τρόπος για την εξασφάλιση χρηματοδότησης για τις ανεξάρτητες εταιρίες παιχνιδιών, και μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί μαζί με άλλα μοντέλα χρηματοδότησης, καθώς crowdfunding."

Λογικό ή όχι, αυτό το μοντέλο δείχνει να δουλεύει στις ανεξάρτητες εταιρίες και μέσω αυτού του μοντέλου να εξασφαλίζουν έναν ποιοτικό τίτλο για τους "επενδυτές" και τους αγοραστές (Minecraft, Kerbal Space Program, Prison Architech κ.α).

Τι γίνεται όμως όταν το όρο "Early Access" τον χρησιμοποιείς κρύβοντας τον στην κυριολεξία κάτω από το συρτάρι;
Έχω την αίσθηση ότι πλέον ο κρυμμένος όρος Early Access έχει μπει για τα καλά και παντού σχεδόν μέσα στην gaming ζωή μας. Π.χ:

Battlefield 4
Όσο, μα όσο και αν προσπαθεί η D.I.C.E και η EA να μ πείσει ότι το παιχνίδι είναι τελειωμένο, δεν μπορ. Χιλιάδες βίντεο, blogs, reviews, σχόλια, forums, ότι μπορεί να φανταστεί ο καθένας, ασχολούνται με το ημιτελές παιχνίδι της D.I.C.E.
Από τα τρελά κολλήματα που τρώει το interface του παιχνιδιού, lags, bugs, Netcode, μέχρι και τον ίδιο τον πυρήνα του παιχνιδιού, που αυτό δεν διορθώνεται με κανένα patch.
Και όμως μοσχοπουλήθηκε σαν τελειωμένο παιχνίδι και με "Premium Accounts" που διπλασίασαν τα κέρδη της εταιρίας χωρίς να "ανοίξει ρουθούνι" για το ψέμα ότι το παιχνίδι λειτουργεί άψογα!

Playstation 4:
Η κονσόλα που όλοι πιμνερεαν (και εγώ), που θα εισήγαγε την "Επόμενη Γενιά" σε θέματα όπως hardware, software, λειτουργιών κ.α. (Δεν μπορώ να μιλήσω για το Xbox One γιατί δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα).
Σε ποια επόμενη γενιά το μικρόφωνο της κάμερας δεν θα είχε επιλογή έντασης ή και mute; Τα bluetooth ακουστικά απλά δεν θα τα υποστήριζε; Το download content στην standby λειτουργιά δεν θα λειτουργεί και ας έχει τέτοια επιλογή; Δεν θα υποστηρίζει mp3; Και πολλά πλολά άλλα...
Μιλάμε για το 2014... Οι προηγούμενες κονσόλες όλα αυτά τα έκαναν... Για ποια "επόμενη γενιά" μιλάμε;
Και πολλοί θα πούνε "Όλα αυτά θα φτιάξουν σε επόμενα update"
Γιατί;
Δηλαδή οι devs της SONY είναι τόσο χαζοί που δεν γνώριζαν όλα αυτά; Τότε γιατί να τους εμπιστευτώ; Και αν εφόσον μέχρι να σταθεροποιηθεί το Os της SONY περάσουν 20 update, τότε μιλάμε καθαρά για Early Access κνοσλοα.
Εγώ όμως την πλήρωσα για "finished" κονσόλα...

Με λίγα λογία, πολύ φοβάμαι ότι πλέον θα σαλπάρουμε στα νερά του Early Access σε κάθε πλέον τίτλο παιχνιδιού, κονσόλας, άλλα πάντα θα τα πληρώνουμε ως τελειωμένα...
Ελπίζω ατυό να παραμείνει εκεί, και να μν ανοίξει η όρεξη για λεφτά (ακόμα πιο πολλά) και σε άλλες εταιρίες και στο τολες να αγοράζουμε πλυντήρια, κουζίνες, καφετιέρες, αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες Early Access...

Σας ευχαρ...............................
(Το παρόν post είναι σε μορφή Early Access. Πολλά στοιχεία - αναφορές, λέξεις είναι ημιτελή και σε alpha μορφή. Διαβάζοντας το, αποδέχεστε αυτομάτως τους ορούς για την πρόωρη ανάγνωση του post, που έχει θέσει ο συγγραφέας)